Wat jammer dat je bestelling niet helemaal aan je verwachtingen voldoet! Bekijk hieronder hoe je je pakket kunt retourneren.
Stap 1: Retourzending aanmelden
Vul je bestelnummer en e-mailadres in op het digitale retourportaal. Je kunt hier aangeven welke items uit je bestelling je wilt retourneren en wat de retourreden is. Vervolgens kies je voor retourneren in een OFM. winkel of via de pakketdienst. Kies je voor verzenden via de pakketdienst? Dan betaal je in het retourportaal de verzendkosten behorende bij deze dienst. Vervolgens ontvang je een retourlabel.
Stap 2: Retourzending inpakken en inleveren
Pak de items die je wilt retourneren zorgvuldig in. We raden aan om de verpakking te gebruiken waarin je de bestelling hebt ontvangen. Lever je het pakket in één van onze OFM. winkels in? Dan heb je geen retourlabel nodig en is retourneren gratis. Lever je het pakket in bij een pakketdienst en kies je voor retourneren met label? Plak dan je retourlabel op je pakket. Zorg er hierbij voor dat je oude verzendlabel onleesbaar is. Je kunt er ook voor kiezen om een QR-code te ontvangen, zodat je geen retourlabel hoeft te printen. Let erop dat je, als je deze optie kiest, het pakket alleen bij een bemand pakketpunt kunt wegbrengen. Voor retourneren via een pakketdienst rekenen we retourkosten. Deze kosten zijn afhankelijk van de vervoerder van jouw keuze, en zijn terug te vinden in het retourportaal.
Let op! Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na afhaal- of ontvangstdatum zonder voorafgaande melding retourneren, of je kunt OFM. binnen 14 dagen na ontvangst op de hoogte brengen van de herroeping. Vervolgens dien je de bestelling binnen 14 dagen na de melding te retourneren.
Ben je een zilveren of gouden klant? Dan geldt bovenstaande voor een termijn van 30 dagen.